Vybrané předměty

5. února 2013 v 9:24 | tmobilek89 |  DIT
I když byl výběr velmi spletitý a nakonec jsem se rozhodla přestoupit z fakulty Civil and Building Services Engineering (DT036A) na fakultu School of Computing (DT211), myslím, že jsem si vybrala dobře.

Pokud si nebudete vědět rady s výběrem modulů, tady je odkaz na katalog modulů a jednotlivých předmětů. Lze tam zjistit i kód daného předmětu.

Irish Cultural Studies

(odkaz, kód: DT 562)
Pokud se dostanete na DIT, určitě si zapište tento předmět. Je tam sice povinná účast 70%, ale myslím, že by nikdo nechtěl zmeškat ani hodinu. Vyučuje ho Marc Gallagher (marc.gallagher@dit.ie). Dneska jsem měla první hodinu tohoto předmětu, v pátek od 9-11hod.

U dveří nám všem hned podal ruku a představil se nám. Pak zjistil, odkud všichni pocházíme a jak se jmenujeme. Potkala jsem tam i Markétu, jednu slečnu z ČR. Celá hodina byla velmi zábavná. Dozvěděli jsme se hodně zajímavých věcí o Irech, že na ně působí britská vlajka jako červená vlajka na býky, že se v Irsku pohybuje teplota po celý rok mezi 7-15°C, takže když se prý šel jednou v Itálii koupat při 20°C, tak na něj zavolali policii.

Celé dvě hodiny prokládal spoustou vtipů, například že si stěžuje cizinec Irovi, že tady mají stále takové deštivé počasí a on mu odpoví, že ne, že minulý týden pršelo jen dvakrát, v pondělí a pak ještě od úterý do neděle. Také nám říkal, že na útesech na pobřeží Irska jsou občas cedule s nápisem: "Beware French people!", protože z útesů skáče mnoho Fancouzů, aby spáchalo sebevraždu.

Pan Gallagher je velmi energický člověk, který během hodiny stále pobíhal po třídě a živě gestikuloval a snažil se i nás zapojit do hodiny, většinou v souvislostí se zemí, odkud pocházíme. Srovnával jak to chodí v různých zemích. Vzal si od nás maily a všechny potřebné informace a materiály nám poslal, takže jsme si nemuseli nic zapisovat. Dvě hodiny utekly jako voda a už teď se těším na další.

První úkol nám zadal třetí hodinu. Měli jsme projít Dublin a fotit cedule na sochách, ulicích a památkách. Pak jsme si měli vybrat jednu a 800 slovy popsat danou osobu/událost apod. Na splnění úlohy jsme měli necelý měsíc. Během jednoho dopoledne se mi to podařilo sepsat. Vybrala jsem si monument na Parnell Street s Charlesem Parnellem. Moc zajímavý život sice neměl, ale byla to jediná fotka cedule, kterou jsem zatím nafotila, tak jsem toho využila. Splněný úkol jsem poslala učiteli mailem. Úloha tvořila 20% celkové známky.

English for Academic Purposes

(odkaz, kód: DT 560)
Jelikož jsem zmeškala rozřazovací test z angličtiny, musela jsem si ho napsat o více než týden později. Test se skládal z šedesáti testových otázek, na které byla vždy jen jeden možnost správná. Test se psal v oddělení jazyků ve třetím patře na Kevin Street v části Annex. Nejdříve jsme dostali formulář, kde jsme museli sepsat informace o sobě (jméno, adresa, irské tel. číslo, obor). Pak jsme měli asi hodinu čas (odešla jsem dříve, tak netuším, jak dlouho to trvalo), abychom vyplnili test. Část testu tvořilo doplňování slov do jednotlivých vět, část testu byl zas celý článek, do kterého se slova doplňovala. Test byl přiměřeně těžký, hlavně záleží na tom, kolik člověk zná slovíček, o gramatice to není. Další den mi přišly výsledky, které určili, že patřím do skupiny Upper Intermediate, tedy do druhé ze tří úrovní, kde byla většina lidí. Podle toho jsem si z rozvrhu, který mi dali, vybrala den a hodinu, kterou jsem chtěla navštěvovat.

Hodiny jsem měla na Bolton Street s mou bývalou koordinátorkou Susan O'Shaughnessy. Na první hodině nás bylo jen osm, ale byl to zatím jen druhý týden výuky, kdy se teprve rozhodovalo, kde kdo bude chodit. Na hodině jsme dostali otištěné materiály, většinou s články, různými otázkami a cvičeními, které jsme společně během hodiny vypracovávali.

Z předmětu šlo celkově získat 20% bodů z dvou esejí, 20% z ústní části a 60% z písemné části.

Internet Apps & Web Development

(odkaz, kód: CMPU2010)
Dneska mě čekala první hodina tohoto předmětu. Tento předmět se vyučuje na fakultě School of Computing. Jedná se o bakalářský předmět 1. ročníku DT211. Vede ho Cindy Liu (email nefungoval). Ve třídě nás bylo o dost víc než u magisterských předmětů, něco kolem 35. Profesorka je velmi příjemná asijská paní, která mluvila pomalu a zřetelně, takže jsem všechno z hodiny pochytila. Přednášky můžu velmi doporučit. Předmět se týká tvorby webových stránek, konkrétně jazyků jako je HTML, XML, Java nebo CSS, základy. Součástí jsou dvě hodiny přednášek a dvě hodiny laboratoří. Tento předmět je zakončen pouze projektem. V předmětu pracuje profesorka s materiály z těchto stránek: http://www.w3schools.com/.

Na dvouhodinový cvikách jsme si z webcourses stáhli zadání a měli jsme ho vypracovat. Úkol na prvních cvikách nebyl nijak složitý, takže se dal během hodiny zvládnout. Pracovat lze buď na školních počítačích nebo na vlastních noteboocích.

Databases 1

(odkaz, kód: CMPU2007)
Na první hodině nás bylo asi zase 35. Profesorka byla velmi milá paní, která mluvila adekvátně, tedy tak akorát rychle a bylo jí dobře rozumět. Tento předmět je opět součástí bakalářského studia oboru DT211. Vede ho Patricia O'Byrne (patricia.obyrne@dit.ie). Na druhé hodině (na první jsem nebyla) jsme probírali základy SQL a to vytváření tabulek a vládání informací do nich. Celý předmět zřejmě bude o SQL a vytváření databází v tomto jazyce. Předmět má hodinu přednášek každý týden, hodinu tutoriál a dvě hodiny laboratoří.

Na tutoriálu jsme si ukazovali příklady. Dostali jsme papíry se zadáním a ve skupinkách jsme nejdříve debatovali, jakým způsobem by se daný problém dal vyřešit, pak jsme každý napsali kód daného příkladu a nakonec jsme si vše vysvětlili a řekli správné řešení.

Cvika jsou dá se říct dobrovolné. Na začátku jsme psali test, na který jsme měli hodiny a skládal se asi z šesti otázek na SELECT apod. Většina otázek byla snadná jen u vytváření příkazu SELECT jsem netušila, na co přesně se mě ptají. Při testu je povoleno používat internet i slajdy z přednášky, nebo je aspoň všichni okolo mě používaly. Celkem šlo získat 100b. Po skončení testu jsme měli ve webcourses zadání příkladu na procvičení a záleželo jen na nás, jak moc času a jestli vůbec budeme věnovat.

Jelikož jsem si nebyla jistá, jak to vůbec je se známkováním, napsala jsem mail paní O'Byrne, která mi poskytla potřebné informace. Celkem lze z tohoto předmětu získat 100%. 50% známky tvoří závěrečná zkouška a 50% je rozděleno na 30% za průběžné testy (5-6) a 20% za use case diagram.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama