Týden s rodinkou

19. března 2013 v 20:43 | tmobilek89 |  Cestování

Úterý

Ráno jsem se vzbudila kolem sedmé hodiny, abych měla na snídani klid, než všichni vstanou. Vyřídila jsem maily, posnídala a popovídala si s Amirem, který šel zas po prodlouženém víkendu do práce. V devět jsem vyrazila k hostelu sestry a mamky. Počasí bylo docela dobré, a tak jsme si řekli, že bychom toho mohly využít a podívat se do Powerscourt zahrad nedaleko Dublinu. Zastavila jsem se ještě pro informace o tom cestě tam ve svém hostelu. Mohli jsme se tak aspoň projít čtvrtí Temple Bar. Sestra poslala na hlavní poště pár pohledů a odtamtud jsme se vydali na nádraží Connely. Koupily jsme si lístky a během deseti minut už vyjížděli ze stanice směr Bray. Cesta tam trvala asi dvacet minut. Vlak zastavoval celkem často. Městečko bylo docela hezké, ale po pár minutách, které jsme strávily hledáním informačního centra, jsme to vzdaly a zastavily se raději v nedaleké kavárně, abychom si daly kolem dvanácté lehký oběd - zeleninovou omeletu. Autobus vyjížděl směrem k zahradám z nádraží, ale až za tři čtvrtě hodiny, takže jsme si musely chvíli počkat.

Klikatými uličkami jsme se dostaly až k branám zahrad. Počasí bylo stále docela hezké, ale byla docela zima. Kochaly jsme se pohledem na nezvykle vysoké pohoří, které bylo pokryté sněhem. Kolem cesty, po které jsme šly, byly taky zbytky sněhu. Po lehkém zablouděni k hotelu jsme nakonec našly zahrady Powerscourt. Nedaleko se nacházel i golfový klub s hotelem. Zahrady byly opravdu nádherné, a i když byla velká zima, tak jsme mohly vidět rozkvetlé kytky. Prošli jsme se po zahradách a viděly věž, japonské zahrady i vodotrysky. Japonská zahrada byla asi z celého areálu nejkrásnější. V zahradách se nacházel hřbitov domácích mazlíčků nejspíše dřívějších obyvatel zámku. Bohužel počasí se velmi rychle zkazilo, takže nejprve začalo pršet a pak chumelit. Byly jsme rády, že jsme si prošly celý areál a mohly jsme se vrátit dovnitř zámku, kde jsme se ohřály a čekaly na autobus. Nacházely se tam i obchůdky, které jsme si prošly. Pak jsme vyšly směrem do centra městečka, odkud vyjížděl autobus. Byly jsme už celé promrzlé, takže nebylo moc příjemné, že autobuse měl zpoždění.

V Bray jsme se zastavili do fish&chips a vlakem jeli zpátky do Dublinu. Fish&chips byly docela dobré, i když jsme všechny ocenily aspoň nějaké jídlo po delší době bez něj. Jelikož i v Dublinu stále pršelo, rozdělily jsme se a vrátily se zpátky do hostelů. Večer jsem si skočila ještě na trénink taekwonda.

Více zde.

Středa

Ráno jsem se vzbudila a po snídani s Amirem zase vyrazila na devátou k hostelu mamky a Lucky. Dneska byla na programu prohlídka Dublinu. Počasí nám vyšlo hezké celý den. Po ránu bylo spíše zataženo, ale odpoledne se dokonce ukázalo i sluníčko. Donesla jsem jim z mého hostelu aspoň na ochutnání sušenky, které mívám na snídani.

Nejprve jsme si šly prohlédnout Trinity College, tedy aspoň z vnějšku. Podívaly jsme se do nádvoří a na jejich hřiště. Univerzita se mi líbila rozhodně víc než DIT. Dále jsme pokračovaly do Národní knihovny, kde jsme si daly do skříňky věci a podívaly jsme se do čítárny, kde se nacházelo plno starých knih a také nějaká výstava, kterou jsem si aspoň zběžně prošly.

Velmi se nám líbilo v St. Stephan's Parku, kde jsme viděly jezero s labutěmi, hezký můstkem a prošly jsme se. Dokonce jsme se na chvíli zastavily i na dětském hřišti, abychom prozkoumaly, jak se liší od těch českých. Park byl hezky upravený a celkem rozsáhlý na to, že se nachází uprostřed města.

Nedaleko parku se nachází i dvě budovy mé univerzity (na Kevin Street), a tak jsem jim ukázala aspoň část budov a to Snackery a knihovnu na Kevin Street a vstupní halu budovy na Aungier Street. Na chvíli jsme se zastavili i v parku sv. Patrika a podívaly jsme se dovnitř katedrály, kde bylo nezvykle teplo, jelikož byl vytápěn. Bylo tam docela dost turistů, ale není se čemu divit, když katedrála je opravdu hezká.

Na oběd jsme se zastavily v restauraci nedaleko mého hostelu O'Shea's Hotel. Uvnitř nebylo moc lidí, hrála tam irská hudba a mohly jsme tam ochutnat irskou kuchyni - irish stew za příjemnou cenu. Irish stew mi připomínalo spíše zahuštěnou polévku s velkými kusy brambor a zeleniny, takže mě moc nenadchla. Ale jako teplý oběd to bylo dobré.

Poté jsme se vydali na letmou obhlídku Christ Church a Dublin Castle, kde jsme se dostaly i do příjemné zahrady, kde jsme si sedly na lavičku a spřádaly plány. Domluvily jsme se, že je nechám jít nakupovat a já se vrátím zpátky do hostelu. Ještě před tím jsem je nechala nakouknout dovnitř mého hostelu, aby měly představu, kde celé měsíce bydlím.

Odpoledne jsem si šla tedy nakoupit potraviny a udělala Amirovi jeho oblíbený hummus s žampiony, o kterém už nějakou dobu zase básní. Když večer přišel z práce chvíli po sedmé, tak byl mile překvapen, že jsem to myslela vážně, když jsem říkala, že ho udělám. Takže jsme si dali na večeři můj hummus a jeho pizzu a vyrazili jsme do ulic Dublinu, aby sestra mohla po dlouhé době zas ochutnat Guinness.

Setkali jsme se u mostu HaPenny. Seznámila jsem je a vydali jsme se do Temple Baru. Nakonec jsme strávili velmi příjemný večer. Sedli jsme si ke stolku a povídali si. Lucka s Amirem si dali Guinness (5.5) a všichni jsme aspoň lehce poslouchali irské písničky. Dokonce i mamka s Amirem si mohli popovídat, protože jsem jim vzájemně překládala. Po asi hodině jsme se zvedli a vrátili se zpátky do svých hostelů.

Více zde a zde.

Čtvrtek

Na dnešní dopoledne si mamka s Luckou naplánovaly nákupy, tak jsem je v klidu nechala a raději se balila na cestu. Po obědě jsme se kolem jedné potkaly u jejich hostelu a za deštivého a větrného počasí jsme se vydali na vlak (Tara Station). Tam jsme musely ještě půl hodiny počkat, než přijel náš vlak. Během asi dvaceti minut jsme dojely do Howth. Howth je malé městečko na pobřeží. Nachází se tam přístav s množstvím lodí a plachetnic. Bohužel nám už ale nevyšlo počasí. Foukal tak silný vítr, který jsem snad ještě nezažila. Jednu výhodu to však mělo, díky tomu jsme mohly vidět obrovské vlny, které se rozbíjely o pobřeží. Prošly jsme se až k majáku a prohlédly si okolí. Vítr byl ale tak silný, že jsme raději zalezly do kavárny nedaleko nádraží, daly si kávu a čaj a jely zpátky do Dublinu. V Dublinu kromě větru navíc pršelo, tak se není čemu divit, že se mi v ruce téměř rozpadl deštník. Něco málo jsme nakoupily a šly do svých hostelů, hezky do tepla.

Více zde.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.